سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 189979

  بازدید امروز : 6

بهار 1385 - عصر ارتباطات

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

بهار 1385 - عصر ارتباطات

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

انقلاب مجازی
ارکات
لاریجانی
تا انتخابات!!!
اسلام از مکه تا اینترنت!
گپ های دخترانه
مناظره ی سیستم عامل ملی
ارتباطات ِ عصر ِ تنهایی
وبلاگ؛ رسانه مردم
نجوای رمضان
امت مجازی
اسلام هک نمی شود!
برای او
45 دقیقه تا خرامه!
انقلاب زنده است تا خمینی زنده است
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383

 

بازگرداندن خشم با بردباری، نتیجه دانش است . [امام علی علیه السلام]

جشن تولد وبلاگ فارسی و مابقی قضایا!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: پنج شنبه 85/3/25::: ساعت 2:10 صبح

همه بودند ... شهریاری ... ابطحی ... جهانگرد ... حمید حسینی ... مصطفی رحماندوست ... سید محمد رضا فخری ... شیخ احمد نجمی ... مهندس پیرمرادی و ...

خبرنگاران هم بودند ... آریایی، دبیر سرویس نگاهی به وبلاگهای ایسنا ... حسینی نژاد از وبلاگهای ایکنا ... ملکی از اعتماد ملی ... غفاری مسئول صفحه رسانه های جام جم ... رضایی از باشگاه خبرنگاران جوان و ... و البته تقریبا همه خبرنگاران فاوا ! اما نه به عنوان خبرنگار ، بلکه همکار!!!

شهریاری از مجاز و واقعیت سخن گفت. میخواهی بدانی چه گفت؟

اینجا را نگاهی بندازی بد نیست!


موضوعات یادداشت


اینترنت، آنلاین ترین جاسوس دنیا!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: پنج شنبه 85/2/28::: ساعت 1:5 صبح

سلام.

می توانید از طریق دنبال لینک ذیل مقاله را مطالعه کنید!

http://www.iritn.com/?action=show&type=news&id=11321

ضمنا اگر دوست دارید پاورقی ها را هم بخوانید، این لینک کامل تر است!

http://www.bashgah.net/modules.php?name=News&file=article&sid=19204


موضوعات یادداشت


چند دقیقه با دکتر آشنا

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: پنج شنبه 85/1/31::: ساعت 11:39 عصر

حسام الدین آشنا، متولد 1343 دارای مدرک دکترای معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) می باشد. وی که پس از اتمام فوق لیسانسش مدتی در سمتهای اجرایی متعدد اعم از همکاری با وزارت خارجه، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، و ... بوده است، اینک عهده دار معاونت پژوهشی  دانشگاه امام صادق (ع) می باشد، و به طور همزمان به تدریس در این دانشگاه، دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و دانشکده خبر وزارت خارجه تدریس می کند.

از دیگر مسئولیتهایش در زمان کنونی می توان به عضویت در هیات داوران کنفرانس جامعه اطلاعاتی در آسیای غربی، و هیات رئیسه کنفرانس بین المللی علم، تکنولوژی، مدرنیته و مذهب اشاره کرد.

حضور جدی و موثر دکتر حسام الدین آشنا در عرصه تئوری پردازی جامعه اطلاعاتی مسلمانان، سبب شده است که در گفتمان اندیشمندان علوم انسانی اجتماع، به عنوان یک عنصر دارای دغدغه های دینی، که بر مسائل مربوط به دین و ارتباطات اشراف کامل دارد، شناخته شود.

چندی پیش که گفتگویی دوستانه با او داشتم نمی دانم چه شد که بحث به ماهیت ارتباطی و فرهنگی دین کشیده شد، و او گفت : « دین اساسا دارای ماهیتی فرهنگی و ارتباطی است.اسلام آمده است تافرهنگی خلق کند که در پرتو آن  ، ارتباط انسان و انسان ، انسان و طبیعت و دنیا و آخرت بر محور ارتباط توحیدی میان خدا و انسان شکل بگیرد واین همانا گذار از جاهلیت است».

جمله بسیار بزرگی بود، و مانند سایر کلماتش تفکر برانگیز! به خاطر دارم که چند وقت پیش هم در وبلاگش مطلبی را خوانده بودم که آن هم مدتها را به تامل واداشت. او در وبلاگش که عنوان آن فرهنگ و ارتباطات و نشانیش http://ashna1343.persianblog.com می باشد، نوشته بود: « قرآن کریم در وضعیت فعلی خود یک کتاب است  اما در زمان نزول تدریجی در طول ۲۳ سال آنرا با چه رسانه ای می توان شبیه دانست. شاید مفهوم گاهنامه را  بتوان با آن نزدیک دانست ولی پس از آغاز عصر وبلاگ می توان اینگونه دریافت که وبلاگ نزدیکترین مفهوم رسانه ای به کیفیت تنزیل قران کریم است . من -با مقداری تسامح واز باب اینکه در صحت استفاده از صنعت تشبیه شباهت تام لازم نیست -   گفتم قرآن را می توان وبلاگ خداوند دانست . نظر شما چیست؟».

همچنین وقتی از آشنا در مورد رابطه دین و رسانه سوال می کنم، می گوید: «  ارتباطات دینی اعم و افضل از رسانه دینی است . هر گاه در فرایند ارتباط یکی از عناصر هدف ، فرستنده و پیام، دین مدار باشد ، ارتباطات را می توان دینی تلقی کرد . با این رویکرد ، رسانه از حیث فناوری ابزاری است در خدمت فرایند ارتباطات دینی نه اینکه مستقلا دارای شان و منزلتی دینی یا غیر دینی باشد.اما از حیث سازمان رسانه ای می توان برای سازمان رسانه دینی شانی متمایز از سازمانهای دیگر رسانه ای قائل شد.با این رویکرد ، دینی بودن سازمان رسانه در تار و پود،ساختار ،عملکرد و فرهنگ سازمانی  رسانه سایه می افکند ».

پاسخش مرا به یاد مصاحبه ای می اندازد، که چند ماه پیش با هفته نامه سروش کرده بود، و در جواب این سوال که چگونه می توانیم به الگوی اسلامی رسانه های برسیم، گفته بود:« ما باید برویم به طرف سازمان هایی که به صورت هرمی کار می کنند؛ در راس هرم متفکران حضور دارند، تولید کنندگان اصلی متون و فکر مذهبی حضور دارند، در قاعده هرم فنی ترین تکنیسین ها و خلاق ترین اشخاص در تکنولوژی و مابین راس و قاعده هم باید سطوحی حضور داشته باشند از هنرمندان، نویسندگان، و متخصصان علوم اجتماعی که پردازش پیام و آماده سازی آن برای تحویل به محیط رسانه های مدرن را بر عهده داشته باشند».

جالب است بدانید دکتر آشنا که چندی پیش آخرین کتابش با عنوان از سیاست تا فرهنگ توسط انتشارات سروش منتشر شد، علاوه بر فعالیت های نظری در حوزه های عملیاتی تر ارتباطات نیز فعالیت می کند، و از جمله کارهای موفق او در این زمینه می توان ساخت مجموعه تلویزیونی چشم های شیشه ای با کارگردانی حسین دهباشی و به سفارش شبکه تلویزیونی العالم اشاره کرد. این مجموعه که به مقایسه نحوه پروپاگاندیسم شبکه های BBC و الجزیره می پردازد، به گفته دکتر پیمان جبلی مدیر کل سابق اخبار العالم یکی از استثنائاتی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته، و تا کنون داشته است.

حسام الدین آشنا این روزها نیز همچون گذشته، به طور جدی خود را در گیر پروژه های عظیم ارتباطاتی کرده است.

تکمیل مقاله اجتماع محوری در محیط سایبر برای ارائه به همایش دین و رسانه مصر، مدیریت پروژه تصویر رهبری در سیما به سفارش مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و آماده سازی گزارش نهایی کوششها و چالش های مسلمانان در محیط سایبر از اخرین درگیری های کاری او در کنار تمامی مسئولیتهایش می باشد.


موضوعات یادداشت


وبلاگ نویسی از خاص تا عام!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: جمعه 85/1/18::: ساعت 3:41 عصر

سلام.

 هیچ وقت آن روز را فراموش نمی کنم؛ همان روزی که به نمایندگی از مدیر پارسی بلاگ در اجتماع مدیران وبلاگ ها حضور یافتم، و وقتی با مدیر پرشین بلاگ صحبت می کردم، گفتم تفاوت پارسی بلاگ و سایر سرویس ها مثل تفاوت روزنامه شرق و بقیه روزنامه ها است. پارسی بلاگ یک سرویس نخبه گرا است و پرشین بلاگ یک سرویس عامه پسند. آن روز این حرف را به عنوان یک فرد نخبه گرا گفتم ... اما در این مدت خیلی چیزها اتفاق افتاد که باعث شد مزایای هر یک از دو نوع سرویس های نخبه گرا و عامه پسند را بهتر درک کنم. حقیقت آن است که همان اندازه که یک روزنامه نخبه گرا مثل شرق در جناح اصلاح طلب، و رسالت و کیهان در جناح اصول گرا اهمیت دارند، روزنامه عامه پسندی مثل جام جم دارای اهمیت می باشد و چه بسا در شکل گیری افکار عمومی جام جم موثر تر باشد.

سرت را به درد نیاورم ... اقدام جدیدم در وبلاگ نویسی مبتنی بر همین اصل بود. حضور در هر دو جریان نخبه گرا و عوام پسند.

راستش را بخواهی از مدتی پیش وبلاگی زده ام به اسم عصر ارتباطات اما این بار در پرشین بلاگ.

آدرسش هست: http://ertebatat.persianblog.com

 اما رفتن به پرشین بلاگ به معنای ترک پارسی بلاگ نیست. من در پارسی بلاگ خواهم نوشت و از چیزهایی خواهم گفت که نخبگان جامعه می پسندند، و در پرشین بلاگ هر روز خواهم نوشت و طوری سعی می کنم بنویسم که عوام پسندانه تر باشد.

 پس از این به بعد پرشین بلاگم را می توانید هر روز مشاهده کنید و پارسی بلاگم را هر از هفته ای.

 موفق باشید.

 یا حق.


موضوعات یادداشت


پس خودم کجا هستم؟

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: پنج شنبه 85/1/10::: ساعت 10:6 عصر

گوشش پر است از صدای رفتن و دیگر هیچ!

پرواز می کند؟ اوج می گیرد؟ فرود می آید؟ ... نمی دانی!

« باید سریع تر رسید؛ سریع تر رفت» ... این تنها واژگانی است که مدام در جهان مدرن امروز تکرار می شود:« سریع و سریع تر! باید رفت! رسید!»

و آن گاه که از او می پرسی: « به کجا چنین شتابان»؟ تنها جوابی که می شنوی سکوت است و این یعنی « جهانی در جستجوی سرگردانی».

... صدای فناوری، صدای کارخانه، صدای ماشین و دنیای ماشینی گوشت را بد جوری آزار می دهد:« کرم اعصاب»! دستت را روی گوشت می فشاری ... راحت می شوی! ... اما ... نه!

این بار نگاه تو است که شکنجه می شود؛ همه چیز را می بینی جز یکی! همه آن ها را می بینی؛ خودت که با ادا و اطوارهای گوناگون اسیر صفحات روزنامه ها و جلد مجلات شده ای؛ کسانی شبیه خودت را که با قیافه های مختلف به سرعت از کنارت رد می شوند، مبادا که کارشان یا قرارشان دیر شود! ... و دریغ از اندکی محبت یا حس انسان دوستی که در گوشه چشمی کمین کرده باشد ... و دوباره خودت را می بینی که در درون ماشین های سرعت بالا نشسه ای و تنها و تنها، مراقب رانندگی هستی که دقیقه ای زودتر به مقصد برسی و یا شاید از جریمه پلیس در امان باشی!

اینک خسته ای! چشمانت را می بندی و آرام می گویی:« آآآ ه ه ه ... پس خودم کجا هستم؟ انسان کجاست؟ انسانی آزاد ... با محبت، و نه اسیر فناوری ...»


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com