سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 189942

  بازدید امروز : 4

امت مجازی - عصر ارتباطات

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

امت مجازی - عصر ارتباطات

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

انقلاب مجازی
ارکات
لاریجانی
تا انتخابات!!!
اسلام از مکه تا اینترنت!
گپ های دخترانه
مناظره ی سیستم عامل ملی
ارتباطات ِ عصر ِ تنهایی
وبلاگ؛ رسانه مردم
نجوای رمضان
امت مجازی
اسلام هک نمی شود!
برای او
45 دقیقه تا خرامه!
انقلاب زنده است تا خمینی زنده است
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383

 

دوست از عهده دوستى برنیاید تا برادر خود را در سه چیز نپاید : هنگامى که به بلا گرفتار شود ، هنگامى که حاضر نبود هنگامى که در گذرد . [نهج البلاغه]

امت به سبک اویس قرنی

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: جمعه 84/8/27::: ساعت 11:21 عصر

بسمه تعالی

سلام.

ان شائ الله که حال همه عزیزان خوب است.

همان طور که شاید شنیده باشید، در هفته ای که گذشت با همکاری سردبیر سابق هفته نامه سروش « فرشاد مهدی پور» و معاونت فرهنگی سابق انتشارات سروش « بهمن دری»، موفق شدیم ویژه نامه امت مجازی را با عنوان  « اسلام هک نمی شود»، به همراه هفته نامه در سراسر کشور توزیع کنیم.

هفته پیش وقتی که اخبار ویژه نامه در سایتهای خبری مختلف چون ایسنا، ایرنا، ایلنا، خبرگزاری فارس، و ... منتشر شد، دوست و برادر گرانقدرم مهندس سید محمد رضا فخری که مدیر پارسی بلاگ هم هستند، از من خواهش کردند که در مورد ویژه نامه در وبلاگم بنویسم.

بنده هم همچون گذشته اوامر ایشان را اطاعت کرده، و تصمیم گرفتم مختصری راجع به امت مجازی و مسائل پیرامون آن قلم فرسایی کنم.

ایده اصلی امت مجازی آن است که با توجه به عدم مرز بندی های سیاسی و جغرافیایی در اینترنت، ما می توانیم شاهد پیوند اعضای جامعه عظیم اسلامی باشیم و مفهوم امت واحده اسلامی را به صورت عینی در دنیای سایبر مشاهده کنیم.

اما برای تحقق چنین موضوعی نیاز است با بررسی مواردی چون تعریف امت مجازی، وضعیت کنونی اسلام گرایان در اینترنت، فرصت ها و چالش های موجود جهان اسلام در رابطه با فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی، و ... به یک برنامه ریزی استراتژیک و هدفمند دست یازیم.

بنابراین در ویژه نامه امت مجازی سعی شد تا با استفاده از نظرات نخبگان فرهنگی و رسانه ای، ضمن نقد و بررسی مفهوم امت اینترنتی اسلام زمینه دست یابی به مفهوم مذکور فراهم شود.

این ویژه نامه شامل مصاحبه با پرفسور مولانا، دکتر حسام الدین آشنا، و یادداشتهایی از دکتر محسنیان راد، دکتر همایون، محمد علی رامین، و رضا امیر خانی و ... است، و از طریق نشانی http://www.soroushpress.com/magazines/haftegi/1243/27-42%20vijeh%20name.pdf قابل مشاهده می باشد.

و خودم جهت آشنایی بیشتر خوانندگان با مفهوم امت مجازی، توصیه می کنم که یادداشت دکتر همایون را با عنوان « امت به سبک اویس قرنی» در صفحه دوم لینک http://www.soroushpress.com/magazines/haftegi/1243/4.pdf حتما بخوانید.

ان شائ الله در هفته های آتی بیشتر به موضوع امت مجازی خواهم پرداخت.

تا بعد ...


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com