سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 189988

  بازدید امروز : 2

انقلاب مجازی - عصر ارتباطات

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

انقلاب مجازی - عصر ارتباطات

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

انقلاب مجازی
ارکات
لاریجانی
تا انتخابات!!!
اسلام از مکه تا اینترنت!
گپ های دخترانه
مناظره ی سیستم عامل ملی
ارتباطات ِ عصر ِ تنهایی
وبلاگ؛ رسانه مردم
نجوای رمضان
امت مجازی
اسلام هک نمی شود!
برای او
45 دقیقه تا خرامه!
انقلاب زنده است تا خمینی زنده است
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383

 

بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]

انقلاب؛ از نوفل لوشاتو تا دهکده جهانی!!!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: پنج شنبه 83/11/15::: ساعت 1:20 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام!

چند تا سوژه سورپرایز برای این هفته داشتم که میخواستم بزارم تو وبلاگ؛ از انتخابات ریاست جمهوری و مطلب صفحه اول شرق امروز گرفته تا فیلتر شدن ارکات و ...!

ولی آقاجون؛ دهه فجره دیگه!!! حیفه چیزی بنویسم که بعدا هم بشه نوشت. بنابراین بخشی از مطلبی رو تقدیم میکنم که به زودی؛ شنبه 17/11/83 در هفته نامه سروش به چاپ خواهد رسید. متن کامل این نوشتار که با عنوان « انقلاب؛ از نوفل لوشاتو تا دهکده جهانی» در صفحات اینترنتی مجله سروش عرضه خواهد شد، شامل اظهار نظر برخی صاحب نظران همچون دکتر قدیری ابیانه، علیرضا مازوچی، و صادق مهدی غفرانی درباره راهکار صدور انقلاب از طریق اینترنت است.

با توجه به اینکه بنای ما در وبلاگ نویسی بر اصل اختصار است، در این مجال تنها به بررسی نظر علیرضا مازوچی می پردازیم.

 

انقلاب پنج ضلعی

 

 






 


 مهندس علیرضا مازوچی؛ مدیر کل مدیر پشتیبانی و هماهنگی  اینترنت و اینترانت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و مدیر اینترنت و انفورماتیک بسیج سازمان صدا و سیما.

 

به اعتقاد اینجانب برای گسترش اندیشه انقلاب اسلامی ایران در دنیایی که نماد کامل و بارز دهکده جهانی است، لازم است راهکارهای ذیل دنبال شود:

1- حضور فعال، متعامل و اثرگذار نیروهای مخلص، متعهد و  متخصص در بحث ها، ارتباطات و تعاملات اینترنتی مانند: حضور فعال و کارآمد در فروم ها (forums)، چت روم ها (chat rooms) و گروههای یاهو و گوگل و شرکت فعال در نظرسنجی ها و ارائه پیشنهادات و انتقادات ارزشمند.

 

2- سعی دولت در ارائه اینترانت ملی و تقویت آن در کنار اینترنت جهانی از طریق اقتصادی کردن و جذاب کردن شبکه ملی، ارائه خدمات شهری و کارا کردن اینترانت ملی با سیاست های حمایتی.

 

3- حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از تشکل های ارزشی غیر دولتی توسط سازمانها و نهادهای دولتی در زمینه تولید محتوا بر روی اینترنت و اینترانت.

 

4- ایجاد وب سایتها و فضای ارتباطاتی کنترل شده برای سطوح مختلف از نیروهای ارزشی گرفته تا کاربر عادی، و تعریف سطوح دسترسی و عضوگیری از روش دعوت اعضا مانند Gmail و orkut .

 

5- ایجاد زمینه و پشتیبانی برای حضور نخبگان ارزشی به گونه ای اثرگذار، کارآمد و خلاق، در راستای حمایت از تشکلهای غیردولتی و استفاده از توان و خلاقیت آنان در راهبری تولید محتوا، تقویت اینترانت ملی و افزایش مخاطبین و جذابیت، کشف افق های جدید و کارا و کمک به رشد و توسعه نقش کلیدی نیروهای ارزشی.

 

امید است بتوانیم با پیگیری این پنچ مرحله به یکی از مهمترین  آرمان های مقدس امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر جامه عمل بپوشانیم.


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com