سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 190069

  بازدید امروز : 9

اسلام از مکه تا اینترنت(3)! - عصر ارتباطات

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

اسلام از مکه تا اینترنت(3)! - عصر ارتباطات

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

انقلاب مجازی
ارکات
لاریجانی
تا انتخابات!!!
اسلام از مکه تا اینترنت!
گپ های دخترانه
مناظره ی سیستم عامل ملی
ارتباطات ِ عصر ِ تنهایی
وبلاگ؛ رسانه مردم
نجوای رمضان
امت مجازی
اسلام هک نمی شود!
برای او
45 دقیقه تا خرامه!
انقلاب زنده است تا خمینی زنده است
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383

 

آن که با حق درآویخت ، خون خود بریخت . [نهج البلاغه]

اسلام از مکه تا اینترنت(3)!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: یکشنبه 84/4/5::: ساعت 1:0 صبح

بسمه تعالی

دوستان عزیز، سلام.

 

قبل از هر چیز پیروزی شیرین یار همیشگی محرومان و سردار عشق و ایمان، دکتر محمود احمدی نژاد را به تمام مسلمین و مستضعفین جهان خصوصا ملت شریف ایران تبریک می گم.

 

اما ادامه داستان:

 

1.      Islam For Today

 

http://www.islamfortoday.com


پایگاه اطلاع رسانی " اسلام امروز"، پایگاهی مستقل می باشد که به منظور ارتقاء دانش و فهم غربی ها از اسلام توسط یک مسیحی اروپایی که به اسلام گرویده است، ایجاد شده است.

 

این سایت شامل بخش هایی چون تاریخچه مسلمان و تمدن اسلامی، حقوق زنان در جامعه اسلامی، اسلام در غرب و دنیای امروز، معرفی مدارس اسلامی، ارائه گزارش در مورد تازه مسلمانان و فهرست کتاب ها، مجلات  و چند رسانه های اسلامی است.

 

 گرچه استفاده کنندگان این سایت تمامی اقشار بشریت هستند اما " اسلام امروز" هدف خود را ایجاد یک منبع فکریِ به روز اسلامی برای غربی هایی که به تازگی به اسلام گرویده اند و نیاز به منابع اطلاعاتی دارند و یا غیر مسلمانانی که به دنبال درک و شناخت اسلام هستند معرفی می کند.

 

گردانندگان این پایگاه معتقدند باید میان دین و ایدئولوژی اسلامی از یک سو و سیاست و تروریسم از سوی دیگر تمایز قائل شد؛ چرا که مسلمانان گاه فرهنگ های محلی و اصول جغرافیای سیاسی خود را تحت پوشش اسلام قرار داده و تشخیص تفاوت میان این دو برای بسیاری از مسلمانان غربی و یا مهاجرین دشوار خواهد بود. در پی این باور است که آنان از نظریه ای که در کتاب " چهار عنصر اصلی قرانی " سید ابوالعلا محمودی بیان شده است، پیروی می کنند. او در این کتاب می کوشد تا به اصول و پایه های دین مبین اسلام پرداخته، اثر تفاسیر و سنت های گذشتگان را از چهره واقعی اسلام  زدوده و توان خود را برای رفع سوتفاهم هایی که به تدریج در مورد اهداف اصلی دین مطرح شده است، صرف کرده و از این طریق چهره اسلام امروزی را به تصویر درآورد.

 

اما نقطه قوت اصلی این پایگاه به عنوان یکی از منابع مطالعاتی " بازگشت به اسلام در جهان معاصر"، اولا مقالاتی است که ذیل موضوعات تقابل یا تفاهم اسلام و غرب،  چگونگی روند پیشرفت اسلام گرایی در غرب، تحلیل چالش ها و مسایل جهان اسلام – به خصوص عراق و افغانستان- ، مطاله در وضعیت فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی – به خصوص ایران- ، و بررسی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی گروههای اسلامی در آن موجود است؛ ثانیا گزارش هایی است که از تازه مسلمانان غربی ارائه می دهد.

 

با توجه به اینکه مقالات این سایت عمدتا از افرادی انتخاب شده که دارای مدرک دکتری در آن مبحث می باشند، این پایگاه به عنوان منبعی اصلی و مهم در سیر مطالعاتی مربوط به اسلام و غرب به شمار می آید. هر چند ضعف در راهبری و اثر بخشی موجب می شود که مخاطب نتواند استفاده لازم و مفید را از محتوای غنی " اسلام امروز" ببرد.

 

 

2.      Innovative Minds

 

http://inminds.co.uk

 

     پایگاه اطلاعاتی “inminds.co.uk”، برای فهم بهتر غربی ها از اسلام ساخته شده است، و برای رسیدن به این هدف به دو شکل فعالیت می کند:

 

1)              ایجاد نرم افزارهای اسلامی، که در آن سعی شده است مفاهیم اسلامی و قرآنی به شکلی نو و مخاطب پسند به عموم کاربران عرضه شود.

 

2)              کمک به جنبش ها و حرکت های اسلامی در سرتاسر جهان از طریق انتشار مقالات، مصاحبه با متفکران اسلامی، گزارش همایش ها و سمینارهای مرتبط با نهضت های اسلامی، اطلاع رسانی اخبار جهان اسلام و معرفی کتاب ها، مجالات و مقالات مرتبط با موضوع تقابل اسلام و غرب.

 

مقالات و مصاحبه های این سایت عمدتا دارای موضوعاتی چون معرفی ماهیت حقیقی اسرائیل و صهیونیست به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام، تبیین اندیشه های یهودیان ضد صهیونیست، بحث پیرامون جهانی شدن و تبعات آن، وضعیت مسلمانان در اقصی نقاط جهان و مشکلات و مسایل فرهنگی پیش روی آن ها، بررسی تهدید ها و چالش های تمدن اسلامی و ارائه راهکار برای اعتلا و بالندگی این تمدن می باشد.

 

از آنجا که این سایت در حقیقت پایگاه موسسه اسلامی “In Minds” در انگلستان است که در کنار فعالیت های فرهنگی به تولید و ارائه نرم افزارهای اسلامی می پردازد، انتخاب دامنه “co.uk” انتخابی شایسته و مناسب است. همچنین به روز بودن مطالب، غنا و اعتبار مباحث مطروحه ، طراحی بسیار زیبا و نگارش استاندارد متون، راهبری مناسب و اثر بخشی توانمند این منبع درجه اول را به یکی از مهمترین منابع " بازگشت به اسلام در جهان معاصر" تبدیل کرده است.


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com