سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 190073

  بازدید امروز : 13

اسلام از مکه تا اینترنت (2)! - عصر ارتباطات

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

اسلام از مکه تا اینترنت (2)! - عصر ارتباطات

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

انقلاب مجازی
ارکات
لاریجانی
تا انتخابات!!!
اسلام از مکه تا اینترنت!
گپ های دخترانه
مناظره ی سیستم عامل ملی
ارتباطات ِ عصر ِ تنهایی
وبلاگ؛ رسانه مردم
نجوای رمضان
امت مجازی
اسلام هک نمی شود!
برای او
45 دقیقه تا خرامه!
انقلاب زنده است تا خمینی زنده است
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383

 

ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

اسلام از مکه تا اینترنت (2)!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: پنج شنبه 84/3/19::: ساعت 12:24 صبح

بسمه تعالی

سلام.

ان شائ الله که حال همه دوستان خوب باشه. در ادامه معرفی سایت های متعلق به جنبش بازگشت به اسلام، امروز به معرفی دو پایگاه " افکار اسلامی معاصر" و " مرکز اطلاع رسانی مسلمانان آمریکا" می پردازیم.

اما قبل از آن بد نیست سایت جدیدی را که اخیرا به همت بچه های مخلص بسیج صدا و سیما راه اندازی شده، معرفی کنم.

سایت مذکور وب سایت "یار" دارای نشانی http://www.yar.ir میباشد و دارای بخش هایی چون تالار گفتگو و نشریه الکترونیک است. امیدوارم از این نتیجه تلاش و زحمت دوستانمان در بسیج لذت ببرید.

اما ادامه داستان!!!

 

1.     The Institute of Contemporary Islamic Thought    

                  http://www.islamicthought.org

                   

پایگاه اطلاع رسانی "افکار اسلامی معاصر " وابسته به موسسه افکار اسلامی معاصر ( ICTI)، مرکز اطلاع رسانی جنبش ها و نهضت های اسلامی می باشد که زیر نظر هشت نفر از اندیشمندان جهان اسلام جهت رهبری و سازماندهی نظری حرکت های اسلامی در سرتاسر جهان، فعالیت می کند.

این پایگاه شامل اخبار قیام های اسلامی در اقصی نقاط جهان، گزارش سمینارها، کنفرانس ها، و دوره های آموزشی مرتبط با نهضت بازگشت دینی، تبیین افکار و عملکرد اندیشمندان اسلامی – نظیر آیت الله خمینی، دکتر کلیم صدیقی و ... - ، بررسی و نقد تازه های کتاب و مجلات در زمینه تحرکات اسلامی، لینک به سایر سایت های مفید اسلامی، و انتشار آخرین اخبار مطالعات و فعالیت های موسسه ICIT  می باشد.

این سایت از تورنتو و لندن به روز شده و راهبری آن توسط " Zafar Bangash" ساکن تورنتو، و "Iqbal Siddiqui" ساکن لندن انجام می پذیرد.

هر چند پایگاه مذکور در زمنیه راهبری و اثر بخشی دارای ضعف است، اما از آنجا که ارگان موسسه افکار اسلامی معاصر می باشد، با گزینش دامنه " ارگ"؛ همچنین برخورداری از اعتبار اطلاعات و پدیدآورنده، روز آمد بودن اطلاعات، پیوند به منابع دیگر، کیفیت طراحی و نوشتار، این منبع اصلی به مرجعی معتبر و کارا تبدیل شده است.

 

2.     The American Muslim

http://www.theamericanmuslim.org

پایگاه اطلاع رسانی " مسلمانان آمریکا" که مدتی – از 1989 تا 1995 – ، تحت عنوان مجله ای به همین نام منتشر می شد، وب سایتی است که توسط تعدادی از مسلمانان آمریکا با هدف فراهم کردن محیطی سالم برای گفتمان میان گروههای مختلف اسلامی بر پایه قرآن، و اسلام و سایر ادیان الهی جهت ایجاد تفاهم، سازگاری و صلح فرقه های اسلامی با هم، و اسلام و غرب – خصوصا اسلام و آمریکا – ، بنا شده است.

این پایگاه مدعی است سعی دارد از دریچه ای معنوی – و نه سیاسی – ، به  اسلام نگاه کند و در خصوص مسایل مختلف فرهنگی نظر اسلام را استخراج و عرضه  کند؛ مسائلی چون حقوق بشر، دموکراسی، عدالت اجتماعی و ...

لازم به ذکر است راه اندازی مجدد نشریه " مسلمانان آمریکا" در قالب سایت،  پس از حادثه 11 سپتامبر و ایجاد نگرشی منفی در جهانیان نسبت به مسلمانان، همچنین نمایش فیلم هایی که مسلمانان را خشن و بی تمدن نشان می داد، به طور جدی احساس شد.

با توجه به اینکه پایگاه " مسلمانان آمریکا"، وابسته به موسسه و نهاد خاصی نمی باشد به نظر می رسد به جای دامنه " ارگ" بهتر بود از دامنه ای دیگر همچون " نت"، استفاده کند. اما از سایر جهات در یک ارزیابی علمی به نظر می رسد با توجه به راهبری و اثر بخشی مطلوب و غنا و اعتبار مطالب، این سایت می تواند به عنوان یکی از منابع اصلی " بازگشت به اسلام در جهان معاصر"، نقش خویش را به خوبی ایفا کند.


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com