سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 190074

  بازدید امروز : 14

اسلام از مکه تا اینترنت! - عصر ارتباطات

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

اسلام از مکه تا اینترنت! - عصر ارتباطات

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

انقلاب مجازی
ارکات
لاریجانی
تا انتخابات!!!
اسلام از مکه تا اینترنت!
گپ های دخترانه
مناظره ی سیستم عامل ملی
ارتباطات ِ عصر ِ تنهایی
وبلاگ؛ رسانه مردم
نجوای رمضان
امت مجازی
اسلام هک نمی شود!
برای او
45 دقیقه تا خرامه!
انقلاب زنده است تا خمینی زنده است
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383

 

در تو دو صفت است که خداوند آنها را دوست دارد: بردباری و تأنّی [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به مردی فرمود ـ]

اسلام از مکه تا اینترنت!

نویسنده:محمد صادق افراسیابی::: سه شنبه 84/3/10::: ساعت 11:55 عصر

بسمه تعالی

 

امسال، 1479 سال از میلاد پیامبر گرامی اسلام می گذرد؛ پیام آوری که در مکه متولد شد و 40 سال بعد با نزول فرشته وحی الهی و ابلاغ رسالتش، از همانجا تبلیغ دین مبین اسلام را آغاز کرد؛ اسلامی که با گذشت هر روز از عمرش بیشتر رونق گرفت؛ تا آنجا که اینک در عصر گسترش فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، جهانی را مسخر خویش کرده است.

در عصر کنونی صدها، بلکه میلیون ها پایگاه اطلاع رسانی در جهت انتشار و روز آمد کردن آموخته های منجی بشریت، حضرت محمد (ص) ایجاد شده اندت؛ پایگاههایی که بسیاری از آن ها همچون خورشیدی هستند که از پس غروب جهان غرب بر آمده اند.

آنچه پیش رو دارید، شاهدی است بر گوشه ای از ثمرات جنبش اسلام گرایی عظیمی که در جهان مجازی شکل گرفته است.

 

 http://www.ic-el.com

مرکز اسلامی لندن در سال 1998 میلادی همزمان با برپایی جشن ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام، آغاز به کار کرد. پایگاه اطلاع رسانی موسسه نیز در راستای تحقق بخشیدن به آرمان های این مرکزتشکیل شده است و شامل بخش هایی چون اطلاع رسانی برنامه های مرکز – برنامه هایی چون سمینارها و همایش های اسلامی - ، مطالعات اسلامی (Islamic Studies)، آشنایی با اندیشه ها و شخصیت امام خمینی، پاسخ به استفتاءات فقهی، کتابخانه مجازی اسلامی، و لینک به سایر سایتهای اسلامی – خصوصا سایتهایی که در جهت ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در جهان غرب تلاش می کنند - ، می باشد. هدف از تشکیل این پایگاه پاسخ به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و دینی  مسلمانانی است که در کشورهای غیر مسلمان به سر می برند؛ گردانندگان سایت برای رسیدن به این هدف سعی دارند از طریق آموزش مفاهیم اسلامی و بالا بردن هشیاری مذهبی افراد، به پایگاهی جهت ترویج ارزش های فرهنگ اسلامی و بنیانی مستحکم برای گروههای اسلامی تبدیل شوند.

آنچه که اهمیت این پایگاه را به عنوان یکی از منابع مطالعه " بازگشت به اسلام در جهان معاصر" بیشتر می کند، تعاملی است که با مردمان جوامع غربی دارد.

 

http://www.islamic-world.net

وب سایت جهان اسلام، پایگاهی مستقل می باشد که با بیش از 3000 صفحه، و حدود 33000 لینک به سایر سایتهای اسلامی، همچنین 2.5 میلیون بازدید کننده در ماه بزرگترین سایت اسلامی در محیط نت است.

در صفحه خانه این سایت اولین مطلبی که به چشم میخورد این جمله است: « ما در دنیایی زندگی میکنیم که از نظر علم و تکنولوژی کاملا اسلامی است». این جمله در حقیقت طرز تفکر گردانندگان این محیط مجازی را بیان می کند؛ آن ها بر این باورند که اسلام با ثمرات علمی دنیای مدرن هیچ گونه منافاتی ندارد. بنابراین لازم است مسلمانان با روند پیشرفت علوم جدید همراه و همگام شده و خویش را به روز نگه دارند.

هدف اصلی این پایگاه کمک به ایجاد امت واحده اسلامی با استفاده از فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطاتی، خصوصا اینترنت می باشد.  همچنین حمایت از سایر سایتهای اسلامی با دادن لینک به آن ها، تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی مسلمانان، مطلع ساختن اعضای جوامع اسلامی از مهمترین وقایع جهان اسلام، نظر خواهی از مسلمانان در رابطه با مسائل اسلامی، بررسی وضعیت جنبش های مختلف اسلامی در سرتاسر جهان و ... از دیگر اهداف این وب سایت می باشد.

شیوه این پایگاه برای رسیدن به اهداف فوق، بر اساس خط مشی فکری آن به این شکل است که سعی دارد ضمن توجه به مسائل جدید فقهی، اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام و مسلمانان، به عقاید صدر اسلام توجه کرده و تجدید حیات معنوی اسلام را سازماندهی کند.

ادامه دارد ...


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com